Zatrzymaj się i żyj!

Data publikacji: 24 maja 2013

Please install Yoast SEO plugin and enable the breadcrumb option to use this shortcode!

Herb Powiatu Tarnogórskiego

Statystycznie w ciągu roku na polskich przejazdach kolejowo – drogowych dochodzi do 250 wypadków, w których ginie kilkadziesiąt osób. Od początku 2013 roku wydarzyło się 67 takich wypadków i kolizji, zostało rannych 17 osób, zginęło 7 osób. W 98% przypadków przyczyną jest nieostrożność kierowców! By nagłośnić ten problem PKP Polskie Linie Kolejowe od 2005 roku prowadzą kampanię społeczną „Bezpieczny przejazd – zatrzymaj się i żyj!”.

Statystycznie w ciągu roku na polskich przejazdach kolejowo – drogowych dochodzi do 250 wypadków, w których ginie kilkadziesiąt osób. Od początku 2013 roku wydarzyło się 67 takich wypadków i kolizji, zostało rannych 17 osób, zginęło 7 osób. W 98% przypadków przyczyną jest nieostrożność kierowców! By nagłośnić ten problem PKP Polskie Linie Kolejowe od 2005 roku prowadzą kampanię społeczną „Bezpieczny przejazd – zatrzymaj się i żyj!”. 24 maja, w ramach akcji, na przejeździe kolejowo – drogowym przy ulicy Oświęcimskiej w Tarnowskich Górach przeprowadzono symulację zderzenia samochodu z lokomotywą oraz pokaz akcji ratownictwa medycznego.
Symulacje wypadku na przejazdach kolejowo-drogowych mają zwrócić uwagę na bezpieczeństwo i zagrożenia, których można uniknąć. Celem kampanii jest zmiana postawy społecznej, kształtowanie i utrwalanie bezpiecznych zachowań na przejazdach, a w konsekwencji zmniejszenie liczby wypadków.
Nieostrożność kierowców powoduje około 98 % wypadków na przejazdach kolejowo-drogowych. Kierowcy nagminnie lekceważą znak STOP, sygnały świetlne, slalomem objeżdżają półrogatki lub przejeżdżają tuż pod zamykającymi się zaporami.
Działania kierowane są do kierowców, rowerzystów i pieszych z uwzględnieniem podziału na osoby dorosłe oraz dzieci, a także do mediów, firm i instytucji.
Hasło kampanii „Zatrzymaj się i żyj!” jest niezmienne od kilku lat: Odwołuje się do emocji odbiorców kampanii, zwraca uwagę na problem wypadków na przejazdach.
Kampania trwa od 2005 roku. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A pierwsze cztery edycje realizowały w miesiącach letnich. Od 2009 roku kampania jest całoroczna.
Więcej informacji na stronie: www.bezpieczny-przejazd.pl

Zadzwoń teraz