Anna Lison i Karolina Borys, uczennice klasy 2a I Liceum Ogólnokształcącego im. Stefanii Sempołowskiej udowodniły, że warto robić coś dla innych. Spróbowały i doszły do finału Projektu Korba, który ruszył już piąty raz i miał za zadanie zmobilizować młodych ludzi do działania. Każdy mógł wysłać swój pomysł na projekt. Spośród wszystkich nadsyłających specjalna komisja wybrała tych, którzy przeszli do drugiego etapu, a więc jednodniowych warsztatów. To właśnie tam Ania i Karolina walczyły z resztą korbowiczów o miejsce na Liderskim Odjeździe.
Anna Lison i Karolina Borys, uczennice klasy 2a I Liceum Ogólnokształcącego im. Stefanii Sempołowskiej udowodniły, że warto robić coś dla innych. Spróbowały i doszły do finału Projektu Korba, który ruszył już piąty raz i miał za zadanie zmobilizować młodych ludzi do działania. Każdy mógł wysłać swój pomysł na projekt. Spośród wszystkich nadsyłających specjalna komisja wybrała tych, którzy przeszli do drugiego etapu, a więc jednodniowych warsztatów. To właśnie tam Ania i Karolina walczyły z resztą korbowiczów o miejsce na Liderskim Odjeździe. Wybrano zaledwie 80 osób, które w sierpniu wezmą udział w tygodniowych warsztatach. Dziewczyny będą miały szansę zrealizowania swojego projektu od września do grudnia.
Projekt Korba to inicjatywa skierowana do młodzieży szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych w wieku 13-19 lat z województwa śląskiego, dolnośląskiego, opolskiego i małopolskiego, którzy pragną aktywnie uczestniczyć w życiu społecznym i kulturalnym swojego regionu. Celem projektu jest rozwijanie kompetencji obywatelskich wśród młodych, aktywnych ludzi, którzy chętnie podejmują działania w swoim otoczeniu: sąsiedztwie, szkole czy mieście. Projekt Korba to również rodzaj edukacji pozaformalnej. Umiejętności jakie młodzi ludzie zdobywają na sesjach warsztatowych, konsultacjach i spotkaniach znacznie wykraczają poza wiedzę zdobytą w szkole. Zdobyte w ramach projektu umiejętności organizacyjne oraz kompetencje liderskie pomagają uczniom odnalezienie się na rynku pracy po zakończeniu edukacji..
Uczennice „Sempy” w Projekcie Korba
Data publikacji: 18 czerwca 2013