Przypominamy, że od stycznia 2020 roku, poza wskazanymi w przepisach wyjątkami, w obiegu mają pozostać wyłącznie recepty wystawione w postaci elektronicznej (e-recepty).
Pierwszy etap wdrożenia e-recepty jest już zakończony. Wszystkie apteki i punkty apteczne zostały podłączone do platformy e-zdrowie (P1). Wśród pacjentów wzrasta świadomość i zainteresowanie e-receptą oraz bezpłatną aplikacją Ministerstwa Zdrowia – Internetowym Kontem Pacjenta (tylko w okresie kwiecień-czerwiec br. blisko 3-krotny wzrost liczby logowań).
E-recepta oraz Internetowe Konto Pacjenta (pacjent.gov.pl) oferują przyjazne i oczekiwane przez pacjentów funkcjonalności, w tym m.in.:
- możliwość wykupienia przepisanych leków (e-recept) w różnych aptekach bez utraty refundacji,
- częściową realizację recepty – nie trzeba w tym samym czasie wykupić wszystkich opakowań leku i nie ma konieczności brania odpisu,
- jeśli pacjent choruje przewlekle, to po
ustaleniu z lekarzem może dostać kolejną e-receptę
bez konieczności wizyty w gabinecie, - możliwość sprawdzenia, jak przyjmować lek i w jakiej dawce,
- dostęp do danych dzieci do 18 roku życia.
Przedstawiciele środowiska medycznego wskazują natomiast na:
- wygodę,
- wzrost bezpieczeństwa,
- większą kontrolę nad procesem terapeutycznym
W razie pytań zachęcamy do kontaktu telefonicznego pod numerem 19 457 – infolinia jest dostępna 7 dni w tygodniu w godzinach 6-21 oraz do przesyłania pytań na adres e-mail: e-recepta@csioz.gov.pl.