Please install Yoast SEO plugin and enable the breadcrumb option to use this shortcode!

Ważna informacja dotycząca nabycia/zbycia pojazdu

Data publikacji: 18 października 2021
awatar rejestracja pojazdu

Szanowni Państwo informujemy, że zgłoszenia nabycia/zbycia pojazdu możemy dokonywać tylko w dwóch możliwych formach tj. za pomocą poczty ePUAP lub osobiście w wydziale komunikacji.

Dostępne możliwe formy zgłoszenia nabycia/zbycia (nie dotyczy czynności rejestracji) pojazdu możemy dokonywać tylko i wyłącznie poprzez:

1) dokumentu elektronicznego opatrzonego bezpiecznym podpisem elektronicznym poprzez Profil Zaufany przy użyciu platformy ePUAP (elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej)

lub

2) osobiście po uprzednim pobraniu biletu „C” w biletomacie Wydziału Komunikacji z wypełnionym wnioskiem . Rejestracja pojazdów wniosek: „zgłoszenie sprzedaży pojazdu”  lub  wniosek „rejestracja pojazdu – zaznaczając opcję zawiadamiam o nabyciu pojazdu” wraz z dokumentem zbycia/nabycia pojazdu.   Dokumenty do pobrania pod linkiem: dokumenty zbycie/nabycie pojazdu

( Jak wysłać pismo ePUAP kliknij w link : poradnik jak wysłać pismo ePUAP )

Zgłoszenia nabycia/zbycia pojazdu wnoszone na adres poczty elektronicznej (e-mail) bez certyfikowanego podpisu elektronicznego  w myśl art. 63 § 1 KPA organ administracji publicznej pozostawia bez rozpoznania.

Aby zarejestrować pojazd należy skorzystać z internetowego „kolejkomatu” na stronie www.kolejkomat.tarnogórski.pl

Informator:

Jak zgłosić przez internet zakup (nabycie) / zbycie pojazdu przez Profil Zaufany

W terminie 60 dni od dnia dokonania transakcji lub sprowadzenia pojazdu (termin 60 dni obowiązuje od dnia 1 lipca 2021r) należy poinformować w przypadku zakupu pojazdu właściwy dla miejsca zamieszkania wydział komunikacji, natomiast w przypadku zbycia pojazdu właściwy dla miejsca rejestracji wydział komunikacji. Można to zrobić zdalnie przez internet. Wystarczy posiadać Profil Zaufany. Jeśli go nie mamy, można go szybko założyć poprzez internetowe konto w banku, który posiada zgodę na potwierdzenie Profilu Zaufanego.

W tym celu wystarczy wejść na stronę www.gov.pl, a następnie w zakładkę „Mój GOV”.

W kolejnych krokach należy klikać w „usługi dla obywatela”, „kierowcy i pojazdy”, „Zgłoś zbycie lub nabycie pojazdu, na przykład sprzedaż, kupno, darowiznę (usługa online)”, a na końcu w „Wyślij zgłoszenie”. Aby poinformować o nabyciu pojazdu przez internet, musimy podać następujące dane:

    marka, model, typ pojazdu,

    numer identyfikacyjny pojazdu (VIN),

    numer rejestracyjny,

    dane osobowe

    dane sprzedawcy (zbywcy pojazdu).

Do zgłoszenia nabycia (zakupu) / zbycia pojazdu, należy dołączyć skan bądź zdjęcie umowy kupna-sprzedaży. Następnie należy wybrać właściwy wydział komunikacji.

Zadzwoń teraz