Dzisiaj odbyła się LVIII sesja Rady Powiatu Tarnogórskiego. Przed rozpoczęciem obrad zarząd powiatu wraz z radnymi złożyli gratulacje wyróżnionym nauczycielom, którzy otrzymali najwyższy stopniem awansu zawodowego świadczący o profesjonalizmie kadry pedagogicznej w naszym powiecie.
Kolejnym punktem było uroczyste pożegnanie długoletniego naczelnika wydziału komunikacji Janusza Chabińskiego, który po 44 latach pracy przeszedł na emeryturę. Ostanie 23 lata przepracował w starostwie, gdzie dał się poznać jako dobry kolega i ekspert od skomplikowanych spraw związanych z rejestracją pojazdów oraz właściwą interpretacją przepisów prawnych. Januszowi Chabińskiemu życzymy wszystkiego dobrego oraz dużo zdrowia.
Po rozpoczęciu obrad, przewodniczący rady Przemysław Cichosz odczytał wspomnienie o byłym radnym Zdzisławie Czapli, który zmarł 14 października br. Śp. Zdzisław Czapla był radnym powiatowym – pierwszej, drugiej, trzeciej i czwartej kadencji. Przez 16 lat pracował na rzecz powiatu i jego mieszkańców. Radni oraz obecni podczas sesji oddali mu cześć i uczcili chwilą ciszy.
Następnie porządek obrad odbył się zgodnie z poniższym planem:
1. Otwarcie sesji.
2. Rozpatrzenie proponowanych zmian w porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z sesji Rady Powiatu w dniu 26 września 2023 roku.
4. Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych Powiatu Tarnogórskiego za rok szkolny 2022/2023.
5. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia rocznego programu współpracy Powiatu Tarnogórskiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2024 rok (druk nr 52/2023).
6. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Tarnogórskiego na 2023 rok (druk nr 53/2023).
7. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Tarnogórskiego na lata 2023-2028 (druk nr 54/2023).
8. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie określenia zadań, na które przeznacza się środki Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2023 rok (druk nr 51/2023).
9. Informacja dotycząca oświadczeń majątkowych radnych, członków Zarządu Powiatu, Skarbnika, Sekretarza, kierowników jednostek organizacyjnych, osób zarządzających i członków organu zarządzającego powiatową osobą prawną oraz osób wydających decyzje administracyjne w imieniu Starosty.
10 Sprawozdanie Starosty z działalności Zarządu Powiatu i wykonania uchwał Rady Powiatu.
11. Sprawozdanie Przewodniczącego Rady Powiatu z bieżącej działalności.
12. Informacje i komunikaty w sprawach bieżących.
13. Zakończenie sesji.