Powiatowy Rzecznik Konsumentów udziela porad prawnych konsumentom, którzy są mieszkańcami powiatu tarnogórskiego.
Sposoby udzielania porad konsumenckich:
Poradnictwo w formie telefonicznej:
W sprawach prostych, niewymagających wnikliwego rozpoznania istoty problemu prawnego porady i informacje udzielane są telefonicznie, pod numerem telefonu: 32 381 81 09 lub 32 381 81 07 w godzinach pracy urzędu:
Poradnictwo pisemne – z wniosku konsumenta:
W przypadku konieczności analizy sprawy z dokumentacji, konsumenci mogą zgłaszać do powiatowego rzecznika konsumentów pisemne wnioski o pomoc prawną wraz z kopią dokumentów, stanowiących dowody w przedmiotowej sprawie.
Wnioski można złożyć:
- osobiście w kancelarii Starostwa Powiatowego w Tarnowskich Górach,
ul. Karłuszowiec 5, w pokoju nr 1 na parterze; - drogą pocztową przesyłając wniosek i kopię dokumentów na adres wskazany powyżej,
- za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej w formie dokumentu elektronicznego opatrzonym podpisem potwierdzonym profilem zaufanym Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) lub opatrzonym kwalifikowanym podpisem elektronicznym i przesłanym na adres kancelaria@tarnogorski.pl
Poradnictwo w formie elektronicznej:
Zapytania w sprawie skonkretyzowanego, indywidualnego problemu konsumenckiego można kierować na adres e-mail: rzecznik_konsumentow@tgpowiat.pl
Powiatowy Rzecznik Konsumentów nie wszczyna postępowania w przypadku wniosku przesłanego na adres poczty elektronicznej, a jedynie może udzielić porady prawnej.
Poradnictwo osobiste – bezpośrednie w biurze:
Porady udzielane są w Starostwie Powiatowym, przy ul. Karłuszowiec 5, po wcześniejszym ustaleniu terminu wizyty. W tym celu prosimy o kontakt pod numerem telefonu 32 381 81 07 w godzinach pracy urzędu.
Konsumenckie porady prawne można również uzyskać korzystając z infolinii konsumenckiej: 801 440 220 od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 – 18.00 (opłata wg. taryfy operatora).
Bezpłatne porady prawne w formie elektronicznej można uzyskać pisząc na adres: porady@dlakonsumentow.pl