Celem projektu jest podniesienie efektywności kształcenia zawodowego i dostosowanie oferty edukacyjnej 8 techników prowadzących kształcenie zawodowe w branżach rozwojowych zgodnych z inteligentnymi i technologicznymi specjalizacjami regionu do potrzeb zielonej i cyfrowej gospodarki oraz rynku pracy podregionu bytomskiego.
Projekt zakłada kompleksowe wsparcie dla 675 uczniów w tym
- poprawę bazy dydaktycznej do kształcenia zawodowego – wyposażenie pracowni praktycznej nauki zawodu kształcących kadry dla zielonej i cyfrowej gospodarki,
- warsztaty na uczelni we współpracy z pracodawcami,
- specjalistyczne szkolenia prowadzące do nabywania kwalifikacji rynkowych funkcjonujących w oparciu o Zintegrowany System Kwalifikacji Rynkowych,
- uzyskanie dodatkowych kwalifikacji.
Liczba uczniów którzy nabędą kwalifikacje po opuszczeniu programu 642os (95%).
Grupę docelową stanowią uczennice i uczniowie kształcący się na kierunkach, wpisujących się w inteligentne i technologiczne specjalizacje regionu:
- technik: reklamy, spedytor w Technikum nr 9 w Tarnowskich Górach
- technik: hotelarstwa, elektryk Technikum nr 13 w Radzionkowie
- technik: elektryk, pojazdów samochodowych, fotografii i multimediów w Technikum nr 5 w Tarnowskich Górach
- technik grafiki i poligrafii cyfrowej w Technikum nr 7 w Tarnowskich Górach
- technik budownictwa w Technikum nr 2 w Tarnowskich Górach
- technik: informatyk, programista, mechatronik, mechanik, elektronik w Technikum nr 4 w Tarnowskich Górach
- technik: analityk, ortopeda w Technikum nr 1 w Tarnowskich Górach
- technik: logistyk, transportu kolejowego, lotniskowych służb operacyjnych w Technikum nr 12 w Tarnowskich Górach.
Okres realizacji projektu 01.09.2024 – 30.06.2026
Projekt realizowany będzie w ciągu dwóch lat szkolnych
W wyniku realizacji projektu kwalifikacje nabędą 642 osoby.
Wartość całkowita projektu 10 675 297, 65 zł
Dofinansowanie 10 675 297, 65 zł
w tym
Wartość dofinansowania z UE 9 607 767, 88 zł
Budżet Państwa z kontraktu programowego 1 067 529, 77 zł
Projekt współfinansowany z Funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021 – 2027
ESL.10.00-Fundusze Europejskie na transformację
Działanie: FESL.10.23-Edukacja zawodowa w procesie sprawiedliwej transformacji regionu
#FunduszeUE
Na początku grudnia w trzech tarnogórskich technikach wystartowały innowacyjne szkolenia w ramach projektu „AKCJA TRANSFORMACJA”. Jest to przedsięwzięcie, które łączy nowoczesne technologie z praktycznym podejściem do nauki, wyznaczając nowe standardy edukacji zawodowej.
Uczniowie Technikum nr 2 w Zespole Szkół Budowlano-Architektonicznych, Technikum nr 9 w Centrum Edukacji Ekonomiczno-Handlowej oraz Technikum nr 4 w Zespole Szkół Technicznych i Ogólnokształcących mają okazję uczestniczyć w zajęciach z projektowania grafiki komputerowej oraz tworzenia witryn internetowych. Program szkoleniowy jest innowacyjny nie tylko w treści, ale również w formie – obok tradycyjnych metod nauczania wykorzystuje nowoczesne technologie VR.
Dzięki wirtualnej rzeczywistości uczniowie uczą się w realistycznym, symulowanym środowisku, co pozwala im lepiej zrozumieć procesy projektowe i przygotować się do praktycznego wdrażania zdobytej wiedzy. Kolejne etapy to praca nad rzeczywistymi projektami, co daje możliwość sprawdzenia się w praktyce i rozwijania kluczowych kompetencji.
Całość szkoleń odbywa się pod okiem doświadczonych trenerów, którzy wspierają młodzież na każdym etapie nauki. Uczestnicy zakończą program egzaminem, a najlepsi otrzymają certyfikat ZSK, otwierający przed nimi nowe możliwości zawodowe.
Projekt „AKCJA TRANSFORMACJA” to nie tylko inwestycja w edukację, ale przede wszystkim w przyszłość młodych ludzi i ich ścieżki kariery. To szansa, by już dziś zdobywać umiejętności pożądane na współczesnym rynku pracy i spełniać marzenia o zawodowym sukcesie.
Projekt współfinansowany z Funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021 – 2027
ESL.10.00-Fundusze Europejskie na transformację
Działanie: FESL.10.23-Edukacja zawodowa w procesie sprawiedliwej transformacji regionu